Wednesday, May 20, 2009

berfikir ms cuti...

ayoyo...
cuti aku bowsan giler
member2 aku ramai bz ngn hal msg2
aku lak x bleh kuar jauh2 coz kene setle tempat praktikal

gosh!!!
nk kene keje plak pasni...
harus lah kan kene keje
klu x buat ape penat2 perah otak study sampai degree kn
huh..
aku banyak berfikir ms cuti nih
ape yg akan jadi pada aku 10 tahun akan dtg
ape kerjaya aku?
macam mane hidup aku?
apekah status aku..still single(andartu) or da kawen?
macam mane keluarga aku?

huh...biler fikir bande2 mcm 2..
aku jadi lagi bersemangat nak berjaya dalam hidup
aku kene kuatkan jati diri aku
aku kene belajar jadi seorang yg lebih bertanggungjawab,rajin,fokus dlm kerja,x cpt give up n macam2 lg perubahan yg positif...

aku nk achieve target hidup aku yg selame ini aku dok behangan tiap2 ari...
kerjaya yg bagus n paling penting,aku minat...
sebabnyew,biler da lame aku study,aku rs aku dah wt kesilapan pilih kos
aku kurang berminat dengan kerjaya dlm bidang finance ni
ape yg aku perlu buat sekarang,bekerja n gigihkan diri tok belajar n kumpul xperience secukupnyew...
then biler ade rezeki,aku akn ke bidang yg aku minati..
aku suke kerje2 outdoor nih cm marketing
tak terikat sangat ngn opis
dok opis sehari suntuk memang akan buat aku stress..huhuhu

then if ade rezeki,aku nk bkak business restaurant ngn family aku
parents aku da lame buat bisnes catering
ibu aku buat bl cuti coz die mmg sk sgt memasak mcm aku..
walaupon pnt keje kt opis,ibu aku sanggup amik tempahan catering coz sgt sk bidang nih
adik2 aku pown tunjuk minat yg same
adik aku kt uitm 2 plak amik kos pengurusan perhotelan n tau sal bidang memasak nih
so insyaallah klu de rezeki keluarga aku nk bkak bisnes yg we ols mnt nih

aku harap everythin going ok ms aku prctikal nti...
harus aku gigih kn diri wt report pas blk keje..huhuhu
1 weeks more..
new enviroment...
new people...
new experience...
i just cant wait!

No comments:

Post a Comment